Project Evaluation Report

 

Project Evaluation Report - პროექტის შეფასების ანგარიში



Project Evaluation Report
The" Stem Child " project is a European partner project with a total of 12 members of 10 Turks, 1 Georgian, 1 Romanian. In our project, which appeals to students of the 4-12 age group, we fully implement every step of STEAM work, 21.It is aimed to support century competencies, develop students ' scientific thinking and problem solving skills, and adopt steam disciplines as innovative and entrepreneurial individuals.

January May 2021, our project started in the final product eTwininng day in the water flower experiment ended with. During the 5-month period, all partners took an active role in the project and the planned work as a result of interviews with webinar chatroom and WHATSUP correspondence was implemented in cooperation. All partners were involved in the planning by creating mixed teams and preparing a 5e plan, as well as supporting our team, which had not previously worked in stem, by receiving Stem training.

Our project when applying our basic work in the month of January, in the month of February and we've analyzed the theme of life in the Arctic and global warming, the problem of safari in Africa, drought in the month of March and April in the month of oceans and marine life Pollution, our digital books in the month of May, made the process of writing a quality label, survey analysis, etc. we completed our project with studies.In all these months ; We did World Science women and girls day, Mozik study, our family participation Studies Review, March 22 Water Day study, science and Technology Day, Forest week within the framework of Sustainable Energy Resources. In addition, we have integrated our created slogans with our student drawings.We created a common product by turning our mascot selected from our students ' drawings into a block poster. We created our common products for E Twinning day for national sovereignty and children's Day on April 23. We have often included global problems in our project. In this context, by studying the 2030 Global Development Goals, we created awareness in our students and created a common product with all the goals in cooperation.

At the end of the project, we reached 120 students and their families, achieving the goals we expected. In this context, we have provided students with an interest in engineering,mathematics, science, science and art, and we have realized the emergence of their competencies in this field. We have provided critical,analytical,innovative,creative,reasoning,problem solving,active learning, developing problem solving skills. We came to all these results both with our survey analyses and with our student observations.

In our project ,attention has always been paid to the privacy and security of our students, and the Safe Internet Day work has been implemented throughout the entire project. Ethical rules and copyrights have always been paid attention.




პროექტის შეფასების ანგარიში
პროექტი "ღეროვანი ბავშვი" არის ევროპული პარტნიორი პროექტი, რომელშიც სულ 12 წევრია 10 თურქი, 1 ქართველი, 1 რუმინელი. ჩვენს პროექტში, რომელიც 4-12 ასაკობრივი ჯგუფის სტუდენტებს იზიდავს, ჩვენ სრულად განვახორციელებთ STEAM- ის მუშაობის ყოველ ნაბიჯს, 21. ის მიზნად ისახავს საუკუნის კომპეტენციების მხარდაჭერას, სტუდენტების სამეცნიერო აზროვნებისა და პრობლემის გადაჭრის უნარების განვითარებას და ორთქლის დისციპლინების მიღებას ინოვაციური და მეწარმე პირები.

2021 წლის მაისი, ჩვენი პროექტი დაიწყო საბოლოო პროდუქტის eTwininng დღეს წყლის ყვავილების ექსპერიმენტით. 5 თვიანი პერიოდის განმავლობაში, ყველა პარტნიორმა მიიღო აქტიური როლი პროექტში და დაგეგმილი სამუშაოები ვებინარის სასაუბრო ოთახებთან ინტერვიუების შედეგად და WHATSUP კორესპონდენცია განხორციელდა თანამშრომლობით. ყველა პარტნიორი იყო ჩართული დაგეგმვაში შერეული გუნდების შექმნით და 5e გეგმის მომზადებით, ასევე ჩვენი გუნდის მხარდაჭერით, რომელიც ადრე არ მუშაობდა ღეროში, ღეროვანი ტრენინგის მიღებით.

ჩვენი პროექტი, როდესაც ძირითად სამუშაოს ვიყენებთ იანვრის თვეში, თებერვლის თვეში და ჩვენ გავაანალიზეთ არქტიკისა და გლობალური დათბობის ცხოვრების თემა, საფარის პრობლემა აფრიკაში, გვალვა მარტში და აპრილში ოკეანეების და საზღვაო ცხოვრების თვე ჩვენ ჩავატარეთ ქალთა და გოგონების მსოფლიო მეცნიერების დღე, მოზიკის შესწავლა, ჩვენი ოჯახის მონაწილეობის კვლევების მიმოხილვა, 22 მარტის წყლის დღის შესწავლა, მეცნიერებისა და ტექნოლოგიის დღე, ტყის კვირა მდგრადი ენერგიის რესურსების ფარგლებში. გარდა ამისა, ჩვენ გავაერთიანეთ ჩვენი შექმნილი ლოზუნგები ჩვენს სტუდენტურ ნახატებთან. ჩვენ შევქმენით საერთო პროდუქტი ჩვენი სტუდენტების ნახატებიდან შერჩეული თილისმად ბლოკის პლაკატად გადაქცევით. ჩვენ შევქმენით ჩვენი საერთო პროდუქტები E Twinning დღისთვის ეროვნული სუვერენიტეტისთვის და ბავშვთა დღისთვის 23 აპრილს. ჩვენ ხშირად გლობალური პრობლემები შევიტანეთ ჩვენს პროექტში. ამ კონტექსტში, 2030 წლის გლობალური განვითარების მიზნების შესწავლით, ჩვენ განვავითარეთ ცნობიერება ჩვენს სტუდენტებში და შევქმენით საერთო პროდუქტი ყველა მიზანთან ერთად.

პროექტის ბოლოს ჩვენ მივაღწიეთ 120 სტუდენტს და მათ ოჯახებს, მივაღწიეთ იმ მიზნებს, რასაც ველოდით. ამ კონტექსტში, ჩვენ მივაწოდეთ სტუდენტებს ინჟინერიის, მათემატიკის, მეცნიერების, მეცნიერებისა და ხელოვნების ინტერესი და მივხვდით მათი კომპეტენციების წარმოშობას ამ სფეროში. ჩვენ მივაწოდეთ კრიტიკული, ანალიტიკური, ინოვაციური, შემოქმედებითი, მსჯელობა, პრობლემის გადაჭრა, აქტიური სწავლა, პრობლემის გადაჭრის უნარების განვითარება. ჩვენ მივიღეთ ყველა ეს შედეგი როგორც ჩვენი კვლევის ანალიზით, ასევე ჩვენი სტუდენტების დაკვირვებით.

ჩვენს პროექტში ყოველთვის ყურადღება ექცეოდა ჩვენი სტუდენტების კონფიდენციალურობას და უსაფრთხოებას, ხოლო უსაფრთხო ინტერნეტის დღის სამუშაოები განხორციელდა მთელი პროექტის განმავლობაში. ეთიკური წესები და საავტორო უფლებები ყოველთვის ექცეოდა ყურადღებას.